2010. okt 22.

Az Agria Volán Zrt. terveinek ismertetése (2010.10.22.)

írta: szénhidra
Az Agria Volán Zrt. terveinek ismertetése (2010.10.22.)

Városházán a mai napon „Az egri helyi járati közlekedés jövője című” előadást tartották meg. Az Agria Volán Zrt. képviselői, a hivatal dolgozói valamint a Közgyűlés részéről Habis pm, Rázsi alpm és magam jelentünk meg. A téma az egri helyi közlekedés volt.

Először ismertetésre kerültek adatok a működésről és arról, hogy a válság miatt az utóbbi években a 2005-ös napi 60000-es utasszámhoz képest manapság 36500 utas utazik a helyi járatokon. Ez átlagban is nagy esés, a járatok kihasználtsága átlag 27%-os (10 és 45 % között mozognak amúgy az egyes járatok kihasználtsági mutatói). Nagy hátrányt jelent a bevételcsökkenés ezáltal, ráadásul a költségek nem csökkentek egyenesen arányosan, illetve a tarifák-kedvezmények-díjmentességek varázshármasa nagyon lerontja az eredményeket. Ha nem lenne árkiegészítés, akkor az előbb említett kör miatt nem csak 70 milliós kiesés lenne a költségvetésben, hanem sokkal nagyobb.

Az számomra bebizonyosodott, hogy szakemberek dolgoznak a Volánnál, jól érthető, összefoglalt helyzetjelentést adtak nekünk. A prezentáció lényege a válságból eredő problémák megoldását volt hivatott ismertetni. A megoldás álláspontjuk szerint pedig egy új, utasbarát, ütemezett menetrend bevezetése lehet. Jelenleg 42 busz köröz a városban, ezt 39-re csökkentenék, a csuklós buszok száma is csökkenne, viszont a szóló buszok száma nőne. Így eddig elhanyagoltabb városrészek is kiszámítható időpontok alapján lesznek elérhetők. Kiemelték a társaság képviselői, hogy szeretnék elkerülni azt, hogy időnként egymást követően beáll a megállóba három jármű, aztán negyven percig semmi nem történik, az utasok csak várnak.

Bemutatásra került egy igen előremutató térkép egy jövőbeli ideális hálózatról, amihez csak a jelenlegi buszútvonalak és menettáv majd' háromszorosa kellene. Bemutatásra kerültek különböző utasbarát és környezetbarát technológiák, amik viszont jelenleg inkább álmok. Mondjuk a buszmegálló padkájának speciális kialakítása szinte azonnal alkalmazható lehetne, ezt javasolni is fogom az érintett testület előtt.

A menetrend-átalakítás kb. egy évet fog igénybe venni, és az intermodális csomópont is bele van tervezve, vagyis a menetrend rugalmas, kiegészíthető.

Úgy vélem a kezdeményezés jó, azt kell elérnünk, arra kell törekednünk, hogy minél többen használják a tömegközlekedést Egerben.

dr. Csarnó Ákos
képviselő

Szólj hozzá

eger közösségi közlekedés lmp