2010. aug 21.

Bocsi Rita

írta: kebes
Bocsi Rita


Eger 1. választókerület: Bocsi Rita

Bocsi Rita szórólapja >  

Bocsi Rita vagyok, 1977-ben születtem Egerben. Itt élek férjemmel és két gyermekünkkel, a négyéves Jankával és a kétéves Jónással. Úgy látjuk, gyermekeinknek az a legjobb, ha Egerben nőnek föl, mert ez egy élhető, emberléptékű város.

Az egri főiskolán végeztem magyar–kommunikáció szakon. A diploma megszerzése után Budapesten kezdtem el dolgozni egy ferencvárosi középiskolai kollégiumban csoportvezető nevelőtanárként. A munka mellett magyarszakos bölcsészdiplomát szereztem az ELTÉ-n, majd általános és igazságügyi mediátor oklevelet a miskolci egyetemen.
 
A mediátor két konfliktusban álló fél között közvetít, segítve őket, hogy mindannyiuk számára jó megegyezés szülessen, elkerülve ezzel az anyagi és lelki terhekkel járó peres eljárást.

Leginkább azok a konfliktusok érdekelnek, melyekkel nap mint nap találkozunk. Hisz gyakran elbeszélünk egymás mellett. Sokszor nehézséget okoz megérteni, sőt egyáltalán meghallani a másikat. Pedig konfliktusok mindig voltak és lesznek is. A kérdés az, hogy tudjuk-e kezelni őket. A döntéseinket nekünk magunknak kell meghoznunk, és nem másoknak a fejünk fölött. Így van ez a közéletben is. Képviselőként és mediátorként is a párbeszéd elősegítését tartom feladatomnak.

Biztos vagyok benne, hogy mindenki számára megfelelő és megnyugtató eredményeket fogunk elérni, ha meghallgatjuk és megértjük egymás valós igényeit, érdekeit, szükségleteit. Mert bizony néha nagyon kézenfekvő megoldásokat találhatunk, ha egyszerűen beszélgetésbekezdünk egymással.

Az LMP jelöltjeként azt remélem, hogy hatékonyan tudok kiállni a társadalmi igazságosság, a környezettudatosság és a párbeszéd mellett. Mert nem mindegy, hogy gyermekeinkre, unokáinkra milyen jövőt hagyunk. Szeretnék én is tenni Egerért. Azért, hogy továbbra is élhető, szerethető város maradjon.
 

Szólj hozzá

eger bocsi rita önkormányzati választások 2010