A szárnyvonalak problémája egy álprobléma
Putnok -
A putnoki állomáson Ivády Gábor választmányi tag beszámolt a mellékvonalak bezárásának értelmetlenségéről, szólt a fővonalakon bevezetendő ütemes menetrend tervéről is. Amellékvonalak (és néhány fővonal) tervezett leépítése, a személyforgalom felszámolása megtakarítást nem tesz lehetővé -
Az első ilyen súlyos, a vidéket hatványozottan érintő probléma a regionáis közlekedési szövetségek kialakításáank hátráltatása. Az LMP közlekedési programjában az egyik fő szerepet játszó, regionális közlekedési szövetségek a helyi igények kiszolgálása céljából jönnek létre. Helyben döntenek a közlekedési kérdésekről, nem pedig Budapesten. Nem a MÁV vízfeje és a kormány, hanem az önkormányzatok, az utasok szövetsége dönt a közlekedés szervezéséről. Ezeknek a szövetségeknek a döntési hatáskörébe tartoznak majd a Volán társaságok, a helyi vasút személyszállítással foglalkozó alvállalatai, a helyi taxi társaságok, afalugondnok kisbuszainak forgalom szervezése. Ez nem feltétlen jelenti a szárnyvonalakmegmentését, sok helyen az elhanyagolt kistelepülési úthálózat javítása, bicikliút építése a fontosabb. A kistérség belső erejét, a sokrétű belső kapcsolati háló adja, ennek eszköze a kiváló közlekedés, ezt javítják majd a reginális közlekedési szövetségek.
A második, a vidéket erősen érintő probléma, az országos, integrált ütemes menetrend kérdése. Bevezetésének célja az, hogy bármilyen településről két óránként közlekedési kapcsolat legyen 2010-
Az aktivisták és a környék polgármesterei felszálltak a Szilvásváradra közlekedő vonatra, és a tervek szerint ott is sajtótájékoztatót tartanak.
BGY
Forrás: Észak-