Az egri parkolóház egyáltalán nem esztétikai problémái
Az egri parkolóházról korábban írt cikkek összefoglalója illetve kiindulópontja e poszt. Jó, ám feszültségmentes olvasást kívánunk!
Lehet, hogy valakinek jó lesz?
A nyereség úgy képződik, hogy a fentebbi kft. felépítteti a parkolóházat, a parkolóhelyeket illetve azok üzemeltetését pedig bérbe adja az EVAT Zrt-nek, havi 4,5 millió körüli összegért. Az EVAT Zrt. pedig beszedi a parkolójegyeket. Figyeljünk csak! Az önkormányzat 100%-os tulajdonában lévő cég (EVAT) kifizeti a bérleti díjat, ami a cég nyeresége, vagyis az önkormányzat az EVAT-on keresztül gyakorlatilag fix összegű bevételhez juttatja ezt a céget. Éveken át és még a végén jól meg is vásárolja az épületet, természetesen aranyárban! Minden számla az egriek pénzéből kerül rendezésre: a bérleti díjat is az egriek és az esetleges visszavásárlást is az egriek adóforintjaiból fogjuk fizetni! [LINK]
Információink szerint a belső közlekedési rendet át kell gondolni és az egészet újra kell tervezni. A probléma lényege abban van ugyanis, hogy a jól kialakított parkolóházban a belső forgalom nem keresztezi egymást, nálunk viszont jelenleg ez a helyzet áll fenn. Ebben a helyzetben sajnos benne van az is, hogy kevesebb lesz a parkolóház kapacitása, mert a kanyarodó autóknak több hely kell és amiket a parkolóhelyekből "csípnek le". A végleges tervekben szereplő 153 db hely helyett jóval kevesebb lehet a parkolóhelyek száma. Ami további problémákat fog okozni. [LINK]
Ezek az észrevételek lehet, hogy elsőre apróságnak tűnnek, de mivel elég sok ilyen apróság került elő, joggal gondolhatjuk, hogy ezzel a parkolóházzal nincs minden rendben. Ne feledjük, ugyan nem a városé az épület, ami 7-800 millió forintba kerül, hanem az építtető cégé, azonban tényszerűen a városhoz, a városképhez fog tartozni és persze az EVAT Zrt. fogja bérelni a parkolóhelyeket. Szóval nem mindegy mit kapunk a pénzünkért. [LINK]