2013. júl 19.

Hátul, a kiskertben: magaságyás

írta: szénhidra
Hátul, a kiskertben: magaságyás

Régóta terveztem egy magaságyás megvalósítását a kertben, és noha nincs még itt a szezonja, időm csak most volt, hogy kivitelezhessem a tervet. A kétkezi munka örömmel tölti el az embert. Hát még ha sikerül is megvalósítani a tervet!


Mi ennek az ágyásnak az előnye? Röviden annyi, hogy a kertben keletkezett komposztot fel lehet használni benne, ami a folyamatosan termeli a hőt, így kiterjeszti a termesztési időszakot. Hamarabb lehet kezdeni és később lehet befejezni a  kertészkedést. És még hajolgatni sem kell annyit ;)

Első lépésben kijelöltem a kertben azt részt, ahová a 80x120 cm-es ládát el akartam helyezni. Ez egy sarok, innen még lehet tovább terjeszkedni.

01.jpg

03.jpg

Több megoldás is lehetséges a láda elhelyezésre, kialakítására, én egy euro raklapot és szabvány, arra felhelyezhető, egymásba helyezhető oldalfalakat szereztem be. a teljes magasság 80 cm, viszont 20 cm-t leástam a földbe, ahová a raklapot elhelyeztem (kivágva belőle pár deszkát). Gyakorlatilag a raklap az alap, de a víz szépen lefolyik a talajba.

04.jpg

05.jpg

06.jpg

Miután elhelyeztem az oldalfalakat némi nejlonbotítást felhelyeztem, majd az elmút időszakban összegyűjtött komposztálódott faaprítékot, nyesedéket, füvet és termőföldet rétegesen egymásra helyeztem, majd állni, tömörödni hagytam.

08.jpg

07.jpg

09.jpg

Végül lefestettem, és a kertben "elszaporodott" paradicsom és bazsalikom palántákból kihelyeztem párat, hogy kitapasztalhassuk, hogy működik élesben az ágyás.

10.jpg

Öntözés, odafigyelés, gondozás. Remélem meghozza gyümölcsét, illetve zöldségét és fűszerét! :)

Csarnó Ákos

Szólj hozzá

kert kertészkedés otthon lmp magaságyás