2010. aug 21.

Cseh Zita

írta: kebes
Cseh Zita

Eger 9.  választókerület: Cseh Zita
 
1959. június 6-án születtem Egerben. Középiskolai tanulmányaimat az egri Alpári Gyula (ma Andrássy György) Közgazdasági Szakközépiskolában végeztem el, majd az egri tanárképző főiskola történelem-népművelés szakán szereztem diplomát. Rövid ideig Eger környéki falvak iskoláiban nevelőként dolgoztam, majd 1986-ban Budapestre költöztem, s a Magyar Országos Levéltárban levéltárosként helyezkedtem el. Időközben elvégeztem az Eötvös Loránd Tudományegyetem történelem szakát. Érdeklődési köröm már ekkor az 1956-os forradalom felé irányult. Kutatásomnak a rendszerváltás, a dokumentumok szélesebb köréhez való hozzáférés adott nagy lendületet. Tagja voltam annak a kutatócsoportnak, amely aprólékos munkával tisztázta, hogy valójában hány ember esett áldozatul a forradalom utáni megtorlóhadjáratnak. 1996-tól a Heves Megyei Levéltár főlevéltárosa vagyok, s itthoni tudományos munkám középpontjában is Eger, illetve Heves megye 1956-os eseményei állnak. 2006-ban, a forradalom 50. évfordulóján egy dokumentumkötettel állítottam emléket 1956 helyi hőseinek.
 
Szabadidőmben legszívesebben a környék hegyeiben túrázom, s a barátaimat, ismerőseimet is erre biztatom. Néhány szép Eger környéki túraútvonal leírását tájékozódási futó barátaimmal egy népszerűsítő kiadványban meg is jelentettük, amely remélhetőleg sok embernek adott kedvet a kiránduláshoz, a környék jobb megismeréséhez. Kitalálója és rendezője vagyok az ország egyik legsikeresebb gyalogos teljesítménytúrájának, a „Bükki kilátások”-nak.
 
Aktív politizálással eddig nem foglalkoztam, bár a rendszerváltás reményt keltő hangulata meghatározó élménye az életemnek, s azóta is hol kisebb, hol nagyobb aggodalommal követem a közélet eseményeit.
 
A Lehet Más a Politika számomra az a párt, amely értékrendjével messzemenőkig azonosulni tudok. Az LMP egy olyan zöld párt, amely elkötelezett híve a fenntartható fejlődésnek, a társadalmi igazságosságnak és a demokratikus értékeknek.
 
Úgy vélem, hogy Eger élhetőbbé tételénél a külvárosok, de különösen a Felsőváros közpénzekből történő fejlesztésére is fokozott figyelmet kell fordítani, nem csupán a Belváros „mega” beruházásaira fókuszálni.
 
Szólj hozzá

eger önkormányzati választások 2010 cseh zita