2010. sze 22.

Az LMP Eger közlekedéséről, avagy a „három tengely”

írta: torosziget
Az LMP Eger közlekedéséről, avagy a „három tengely”

A Lehet Más a Politika egri képviselőjelöltjei bemutatták a párt Eger közlekedésének fejlesztéséről szóló elképzelését, amelynek egyik legfontosabb eleme az észak-déli irányú közlekedés lehetőségeinek bővítése.

A 25-ös úton, a város fő észak-déli közlekedési tengelyén fontosnak tartják, egy hatékonyabb forgalomirányítási rendszer kialakítását, a közlekedési lámpák elhelyezésnek újragondolásával, ideális zöld hullám létrehozásával, vagy akár körforgalmak kialakításával. Mivel Egerben az átmenő forgalom viszonylag alacsony, a keleti elkerülő út koncepciójának újragondolását kezdeményezik.

Dr. Csarnó Ákos, a Lehet Más a Politika egri listavezetője elmondta: „A jelenleg működő, autós észak-déli tengely mellett középtávon szeretnénk elérni, hogy a városon áthaladó vasútvonal is szervesen kapcsolódjon be a városi és város környéki közlekedés vérkeringésébe. Egyrészről új megállóhelyek létesítésével, például Tesco-nál, másrészről közvetlen Füzesabony-Szilvásvárad járattal, mely ütemesen kapcsolódik a fő vasúti folyosó menetrendjéhez. Elképzelhetőnek tartjuk közvetlen Budapest–Eger–Szilvásvárad járat bevezetését, akár úgy is, hogy az érkezők közvetlenül a várnál szállhatnának ki.”

Továbbá úgy véli, hogy a meglévő kerékpárútszakaszok már kirajzolnak egy, az Eger-patak mentén haladó, észak-déli gerincvonalat, amely vonalon a tervezett fejlesztéseket fel kellene gyorsítani, a hiányzó szakaszokat kiépíteni.

Bocsi Rita, az 1-es választókörzet LMP-s jelöltje hozzáfűzte: „Természetesen ez utóbbi nem azt jelenti, hogy csak ezeken a szakaszokon kellene fejleszteni a kerékpáros-infrastruktúrát. Fontosnak tartjuk a kerékpározás kultúrájának elterjesztését, a balesetmegelőző programok, akciók bevezetését az iskolákban, a kerékpáros-logikával történő fejlesztéseket Eger utcáinak felújításakor (pl. Arany János utca), valamint támogatjuk a járdák, padkák akadálymentesítését, hogy a babakocsit tolók, a kerekesszékesek és az idősek könnyebben tudjanak közlekedni a városban.

Csak nagyon indokolt esetekben ragaszkodunk önálló kerékpárutak kiépítéséhez, javasoljuk az egyszerűbb és olcsóbb felfestéseket, alternatív útvonalakat, egyéb forgalomtechnikai módszerek alkalmazását. Szükségesnek tarjuk megfelelő kerékpártolók kiépítését, kerékpáros térkép kiadását.”

Mind a vasúti és általában a közösségi közlekedés, mind a kerékpáros közlekedés feltételeinek fejlesztését kiemelkedően fontos tekintik, mert így csökkenthető az utak zsúfoltsága, a lég- és zajszennyezettség, ezáltal pedig javulna az itt élők életminősége, egészségi állapota.

Szó esett még az intermodális csomópontról és a tervezett belvárosi parkolóházakról, mélygarázsokról is.

Támogatják a vasútállomásnál egy olyan csomópont kiépítését, melyben a vasút és a buszközlekedés szervezetten, összehangoltan találkozik, kiegészítve parkolási (autó, turistabusz) és kerékpár-tárolási lehetőségekkel.

Nem értenek viszont egyet azoknak a mélygarázsoknak és parkolóházaknak a megépítésével, melyeket a történelmi Belvárosba terveznek, mivel ezek a parkolók a forgalmat a szűk utcákba vonzzák, ahol forgalomtorlódást okoznak. Ezáltal növekszik a levegő szennyezettsége, nő a zaj és balesetveszély, rongálják a műemlékeket és zavarják a Belváros nyugalmát. Szigorítanák az autók behajtását, parkolását is ebben a városrészben.


Dr. Csarnó Ákos, az LMP egri listavezetője
Bocsi Rita, képviselőjelölt

Eger, 2010. szeptember 22. 
 

Szólj hozzá

közlekedés eger program kerékpár vasút lmp bocsi rita önkormányzati választások 2010 csarnó ákos