Járatritkítás?
A múlt héten kaptam egy meghívót a polgármesteri hivatalból, miszerint a mai napon ún. kibővített tanácsnoki értekezletre kerül sor, aminek a témája a helyi közösségi közlekedés buszjáratainak ritkítása.
Az értekezlethez előzetes előterjesztést nem kaptunk, a helyszínen került kiosztásra egy két oldalas anyag, ami azoknak a járatoknak a felsorolását tartalmazta, amelyek megszüntetésre kerülhetnek. Az ülésen a polgármester és város képviselői mellett jelen voltak a Középkelet-magyarországi Közlekedési Központ (KMKK) Zrt. Egri Területi Igazgatóságának képviselői is, akiktől módunkban állt kérdezni.
Én egyrészt elmondtam, hogy mivel az elmúlt időszakban több olyan – részben általam is támogatott – döntés született, amelyek azt célozták, hogy a belváros személygépkocsi forgalmát csökkentsük, az autókat lehetőség szerint tartsuk távol a belvárostól, nem tűnik túl szerencsésnek, ha ezzel párhuzamosan a közösségi közlekedés lehetőségeit is szűkíteni kellene. Ugyanis a kettő együtt nem fog menni, sőt esetenként inkább a bővítés lehetőségét kellene megvizsgálni. Persze lehetnek olyan kihasználatlan járatok, ahol indokolt a ritkítás.
Másrészt rákérdeztem, hogy van-e lehetőség arra, hogy a helyközi autóbusz járatok, több mint tíz után újra bekapcsolódjanak a helyi közlekedés rendszerébe, növelve ezzel a szállítási kapacitást.
Ez utóbbira egyértelműen nemleges választ kaptam.
Eger, 2016.03.18.
Komlósi Csaba
Akit részletesen érdekel, hogy mely vonalakon, mely járatok megszüntetésére történt javaslat, az az alábbi anyagban tájékozódhat!