LMP Eger program 2014: KÖZLEKEDÉS
Az egri LMP folyamatosan teszi közzé helyi programját. Tegnapi sajtótájékoztatónkon egri programunk közlekedési fejezetének több pontjáról is szót ejtettünk.
Buszjáratok
Július elején kereste meg az Agria Volán Zrt. Eger önkormányzatát, hogy jelezze a társaság felé, ha valamelyik buszjárat menetrendjével kapcsolatban módosítási javaslata lenne. dr. Csarnó Ákos az LMP képviselője is közzétette a fent említett levelet, amire jó néhány lakossági reakció érkezett, amelyeket természetesen továbbítunk az Agria Volánnak.
A levelek elsődlegesen a járat sűrűséggel, a különböző járatok menetrendjének összehangolásával kapcsolatosak, de új vonalak kialakítására is érkezett javaslat.
A lakossági meglátások egy jelentős része egybe esik azzal az LMP által az elmúlt években is támogatott törekvéssel, hogy egy megfelelően működő közösségi közlekedési hálózat jöjjön létre városunkban, hogy ezáltal minél több egri lakost vegyünk rá arra, hogy a városon belüli közlekedésre ne személygépkocsit használjon. Városunkban ugyanis a levegő szennyezettsége bizonyos napokon messze felülmúlja a megengedett határértéket, aminek jelentős részben a városi közlekedés az oka.
A helyi járati busz menetrenddel kapcsolatban folyamatosan felmerülő problémákat szeretnénk kezelni és végre egy használható buszmenetrendet akarunk adni az egrieknek! Elképzelhetőnek tartjuk továbbá az Eger környékéről érkező helyközi járatok bekapcsolását a helyi tömegközlekedésbe.
Vasútvonalunk
Középtávon szeretnénk azt is elérni, hogy a jelenleg működő autós észak-déli tengelyek mellett az észak-déli vasútvonal is szervesen kapcsolódjon be a városi és város környéki közlekedés vérkeringésébe. Egyrészről új megállóhelyek létesítésével (pl. Tesco megállóhely), másrészről közvetlen Füzesabony - Szilvásvárad járattal, mely ütemesen kapcsolódik a fő vasúti folyosó menetrendjéhez.
Zöld hullám
A 25-ös út a város fő észak-déli közúti tengelye. Fontosnak tartjuk, hogy a gépjárművek haladása minél gördülékenyebb legyen (pl. ideális zöld hullám létrehozásával vagy körforgalmak kialakításával stb.)! Mivel Egerben az átmenő forgalom viszonylag alacsony, a keleti elkerülőút koncepciójának újragondolását kezdeményezzük.
Bringás fejlesztéseket!
A meglévő kerékpárút szakaszok kirajzolják, hogy az Eger-patak mentén érdemes folytatni az észak-déli gerincvonalat. Persze racionális beruházásokra gondolunk, nem pedig időszakosan használhatatlan „vizibicikli” útra. Ez természetesen nem azt jelenti, hogy csak e vonalon kell fejleszteni a kerékpáros infrastruktúrát. Fontosnak tartjuk a kerékpáros logikával történő fejlesztéseket, a kerékpározás kultúrájának elterjesztését, a balesetmegelőző programok, akciók bevezetését az iskolákban, stb. Nem ragaszkodunk minden esetben külön kerékpárút kiépítéséhez, csak ha az nagyon indokolt. Rövidtávon javasoljuk az egyszerűbb felfestéseket, alternatív útvonalakat, kerékpártolókat, forgalomtechnikai módszerek alkalmazását, kerékpáros térkép kiadását. Mindehhez alapvető, hogy készüljön egy reális kerékpáros koncepció, melyben konkrét vállalások is rögzítve vannak.
A csomópont
Támogatjuk annak a csomópontnak kiépítését, melyben a vasút, a helyi és távolsági buszközlekedés szervezetten, összehangoltan találkozik, kiegészítve parkolási lehetőséggel (autó, turistabusz) és megfelelő kerékpártárolási lehetőséggel. A helyközi autóbusz-állomás is ide kerüljön, de javasoljuk, hogy az Eger környéki településekről érkezőknek a belváros (kórház, hivatalok, üzletek, stb.) elérhető legyen.
Belvárosi közlekedés
A Belváros közlekedése, a parkolási helyzet problémáinak megoldása csak a belvárosi vállalkozókkal és az ott lakókkal együtt történhet meg. Kezdeményezzük széles körű egyeztetések beindítását a sokak által sérelmezett belvárosi közlekedési rend átalakítására.
Eger 2014. augusztus 28.